vrijdag 16 mei 2014

Het einde van het facebook tijdperk

Om nog een simpeler leven te krijgen, kwamen we er achter dat er naast downsizen van spullen, nog meer moest gebeuren. Ik wilde vooral meer tijd overhouden voor leuke dingen. Fotograferen, haken, bloggen, lezen... Maar waar was ik dan zoveel tijd aan kwijt dat ik daar nu dan niet aan toe kwam? Dat was niet zo heel moeilijk. Ik keek gemiddels z'on 3 uur per dag televisie. Het begon om 5 uur met Dr. Phil. Gewoon omdat dat zo lekker makkelijk kijken was tijdens het eten. Vervolgens een hoop gezap om uiteindelijk ergens een programma te vinden die ik dan tot een uur of 9 keek. Tussendoor was ik vaak nog dingen aan het doen, terwijl de televisie op de achtergrond vrolijk door ging.

En wat waren die dingen dan die ik deed tijdens het televisie kijken? Juist facebooken.
Facebooken was een soort verslaving geworden. Ieder moment dat ik moest wachten toch even kijken wat iedereen aan het doen was en of ik er misschien nog wat likes bij had gekregen.

Het werd al snel duidelijk dat als ik deze twee dingen uit mijn leven zou elimineren ik zeeƩn van tijd over zou houden. Facebook was zeker de eerste twee weken best moeilijk. Ik kan mijn account niet deactiveren want dan kan ik mijn pagina niet meer beheren (ik heb een pagina voor mijn vrijwilligerswerk), dus als ik mijn pagina aan het bijwerken was, betrapte ik mezelf er meer dan eens op dat ik stiekem keek of er nog 'nieuwtjes' waren. Maar inmiddels na een nodige dosis discipline is de drang om te kijken bijna verdwenen

De televisie het huis uit doen was een ander verhaal, dat vond ik gewoon eng. We zijn zo opgegroeid met dit fenomeen en paniekerig ging ik me afvragen hoe het dan nog een gezellige zaterdag avond kon worden. Belachelijk natuurlijk want juist zonder televisie zou het leven stukken gezelliger moeten worden. Daarnaast hebben we ook gewoon Netflix waar we filmpjes kunnen kijken. Maar goed de angst was er. Gelukkig had Marcel het antwoord : "Als we de televisie nu gewoon naast de bank zetten. Dan zie je hem niet, ben je minder geneigd hem aan te zetten, maar als je echt iets wilt zien kan dat gewoon. " Zo gezegd zo gedaan. In heel de afgelopen week heb ik de televisie maar 1 uurtje aan gehad. Een enorme vooruit gang. Ik moet bekenen ik mis hem niet, dus wie weet kan de televisie over een paar maanden wel helemaal de deur uit.
Als facebook nou nog eens een oplossing zou bedenken voor het beheren van mijn pagina, dan kan ik mijn account deactiveren en is het voor mij het einde van het facebook tijdperk.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen