donderdag 24 juli 2014

zweeds genieten

Het is alweer even geleden dat ik wat gepost heb, maar dat is een bekend probleem in de zomerperiode. In de zomer zit je na de dagelijkse verplichtingen toch sneller met een kopje koffie op het balkon dan dat je achter je laptop kruipt. Heerlijk genietend van de zomerzon doe ik graag nutteloze dingen zoals kruiswoordpuzzels of kan ik lekker lang staren naar een bijtje die over mijn pas geplante koolrabi wandelt. De rest van mijn vrije tijd heb ik doorgebracht met het plannen van onze vakantie naar Stockholm. Zo lang hebben we daar naar uit gekeken. Gek is dat hoe de tijd voordat je op vakantie gaat letterlijk voorbij kan kruipen, maar hoe de tijd vliegt als je op je vakantie bestemming bent. Inmiddels zijn we al weer twee weken thuis. Het was een super vakantie. Stockholm is prachtig en het zweedse volk is all about simplicity. Je ziet het terug in de design, vrijetijdsbesteding en het dagelijks leven. De zweden brengen de mooie zweedse zomers graag door in het park, in het bos of aan de waterkant. Waar maakt niet zoveel uit als ze maar buiten zijn met familie en vrienden. Geen moeilijke of ingewikkelde dagjes uit, maar gewoon met een picknick mand op een kleedje onder een boom zitten. Niets is mooier dan dat. Dat zouden wij ook wat vaker moeten doen. Gewoon je lunch mee en op een bankje in de buurt gaan zitten. Of tijdens je rondje de hond uitlaten een thermosfles koffie mee nemen. Dat is ons voornemen voor de komende tijd, wat meer zweeds genieten.






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen