donderdag 26 maart 2015

Even niet meer op de goede weg...

We waren zo goed op weg met ons downsize, bespaar en gezond eten avontuur. Ik zat lekker in mijn vel, voelde me na jaren eindelijk in balans en mijn gezondheid was enorm vooruit gegaan. Geweldig denk je en dus moet alles ook vol te houden zijn. Ja in theorie. Tot het moment dat het allemaal behoorlijk tegen zit. Op die momenten wil ik mezelf gewoon onderdompelen in bergen chocolade (van de non vegan variant), wil ik tassen vol nieuwe boeken shoppen en ben ik al helemaal niet sterk genoeg om door mijn kasten te gaan en afstand te doen van die grote slobbertrui met gaten. Ik wil dan gewoon even niet vegan zijn, niet gezond eten, niet besparen en niet downsizen.

Drie weken geleden is onze kat overleden. Ze was één van mijn eerste opvang katten en ze had ernstige hartproblemen. Daardoor mocht ze bij ons blijven. We wisten dat ze niet oud zou worden, maar dat maakt het niet minder verdrietig.
Nog geen week later werd onze hond ziek, niet zomaar een griepje, maar meerdere-keren-opname-bij-de-dierenarts-ziek. Nu verzorg ik heel wat dieren vanuit mijn vrijwilligerswerk voor het dierenasiel, maar je eigen lieve kleine hondje is toch wel een heel ander verhaal. Als hij niet opgenomen was en thuis in zijn mandje sliep, was ik heel de nacht wakker. Ieder piepje, zuchtje of trillinkje nam ik waar. Ik verdiepte me (vaak midden in de nacht) in allerlei ziektebeelden. Iedere dag zat ik bij de dierenarts omdat zijn ziektebeeld zo wisselend was. Ze leerden me zelfs infuus te geven zodat ik niet twee keer per dag met een doodzieke hond naar de dierenarts hoefde. We zijn twee weken verder. De diagnose was alvleesklier ontsteking, helaas zijn er allerlei nieuwe klachten bij gekomen, waarvan we nog steeds niet weten waar ze vandaan komen. Hij is nu wel stabiel, maar we zijn er nog niet.  Zoals je begrijpt ben ik nu twee weken later aan het einde van mijn energie.
Er was wel een plus puntje want door het besparen hadden we nu in ieder geval genoeg geld om alle (hoge) dierenartsrekeningen te betalen.
Het brak mijn hart om hem zo ziek te zien.
Zelf onderhuids infuus geven

En dus ging ik ongezond eten (en heel veel cola drinken, echt slechter kan het niet, maar het is echt zooo lekker en ik was zooo moe en cola helpt, ja echt waar... ;) ) , ik kocht boeken en tijdschriften en schoof het uitruimen van kasten gewoon heel ver voor me uit. Op het moment voel ik me gewoon verre van in balans.

Vandaag ben ik om mezelf af te leiden wat paas inkopen gaan doen. Goed dat klinkt alsof ik een shopping fest ging houden, maar het was juist mijn eerste kleine stapje weer in de goede richting, want ik wil met weinig middelen een gezonde en compleet vegan ontbijt op tafel zetten.
Tot nu toe heb ik : Een zakje pure chocolade eitjes, vegan afbak noten en vruchten broodjes van de Jumbo (voor maar 75 cent!) en vegan croissant deeg (van Tante Fanny van de Jumbo voor 1,89). Deze ingrediënten wil ik aanvullen met wat ik op dat moment in huis heb. Ik vertik het om mee te doen aan de hype om je vol te proppen met pasen.
Voor de versiering heb ik: servetjes (van 70 cent) en een doosje met kuikentjes (2 euro). Best netjes vond ik zelf. Op internet vond ik dit schattige printbare paasmandje, die ik bij de borden op tafel ga zetten.


Pasen staat voor een nieuw begin, laten we hopen dat dat ook voor ons geldt en ik snel weer een positief vervolg kan bloggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen