zondag 8 maart 2015

Lentekriebels....

Bijna lente!!! Na mijn mini moestuin opbrengst van vorig jaar (ik kweekte in potten, waardoor niet alles lukte en een deel werd opgegeten door onze grote rode kater) besloten we het dit jaar goed voor te bereiden.
Via de makkelijke moestuin (van Jelle Medema) kochten we zo een handige makkelijke moestuin bak voor op ons balkon. Waarom heb je die niet gewoon bij het dichtsbijzijnde tuincentrum gekocht zul je vragen? Eigenlijk waren daar een paar redenen voor.
1. Ik had er al heel veel over gelezen en werd enthousiast van de simpele en vrolijke uitleg van Jelle.
2. Je kon de makkelijke moestuin bak in verschillende maten bestellen. Wel zo makkelijk voor ons enorm kleine en smalle balkonnetje.  Daarbij kon je ook nog eens een rek, wielen en aarde bestellen, alles in één dus én zonder sjouwen, daar houden we van.
3.Verantwoord hout dat ook nog eens minimaal 7 jaar meegaat. (En dat is heel wat beter dan alle vierkante meter bakken uit de tuincentra!)

Daar is ie dan onze makkelijke moestuin op ons iniemienie balkon

De moestuin bak was zo in huis en we hebben hem makkelijk in elkaar kunnen zetten. (Binnen nog wel, want op het balkon was natuurlijk geen plaats).

De bak in elkaar zetten in huis!

Daarna ben ik me gaan verdiepen in de zaaikalender van Jelle, daardoor kun je eigenlijk heel makkelijk een plan maken voor het komende jaar. Na wat surfen op internet kwam ik super handige 'garden-printables' tegen, waarmee ik een mooi plan kon maken. Nu kon ik gericht zaden kopen ipv lukraak van alles in mijn winkelmandje te gooien (echt ik heb een enorme bak met onpraktische zaden die er op het plaatje zo mooi uit zagen).
De planning!

Vandaag zijn dan de eerste zaden de grond in gegaan. Het was zo een mooie dag! En als laatste stap hebben we zelf anti-grote-rode-kater-gaas over de bak aangebracht om de jonge zaailingen te beschermen tegen zijn scherpe tandjes. Nu is het dus afwachten...

Gaas over de bak om de zaailingen tegen het rode monster te beschermen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen