donderdag 24 september 2015

Herfst decoratie

Dit jaar heb ik besloten dat ik geen herfst en kerst decoraties in de winkel mag kopen. Iedereen die me kent weet dat ik heel graag het huis versier. Vooral tijdens herfst en halloween. Dit jaar moest dat dus anders. Tot nu toe heb ik alles zelf gemaakt, gevonden of uit de kast gehaald. Het enige wat ik heb gekocht is een zakje popcorn mais voor in potjes (die ik voor de helft heb gepoft in de pan en die we dus lekker op hebben gegeten ;) ) en spinnenweb om dingen mee te maken. Totale kosten voor halloween decoratie waren 2,15 euro.


De spinnenweb slinger is gehaakt het patroon vond ik gratis op internet.

De sinaasappels heb ik zelf gedroogd. Dat gaat echt heel makkelijk. Je snijd plakjes van ongeveer een halve centimeter. Je legt ze op het rooster van je oven en je bakt/droogt ze voor 2 uur op 140 graden. Daarna kun je er van alles mee versieren, maar je kunt ze ook gebruiken in je kopje groene thee!



En verder kun je natuurlijk ook genoeg vinden in de natuur. Eikeltjes, dennenappels of kastanjes. De eikeltjes zijn bij mij nog niet zo een succes. Blijkbaar moet je die ook eerst drogen in de oven anders gaan ze schimmelen. Dan ben je ook gelijk van alle beestjes af, die zaten er bij mij dit jaar dus in en na een week drogen waren ze bijna allemaal beschimmeld. Daar moet ik dus nog even aan werken ;).



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen